Ethias zet mobiele crisiscentra op en reikt een helpende hand aan haar getroffen verzekerden

Nu het noodweer van vorige week achter de rug is, is het tijd om de balans op te maken van de schade. Ethias wil de slachtoffers bijstaan en adviseren bij het indienen van hun schadedossier en bezoekt vanaf maandag 19 juli de zwaarst getroffen steden en gemeenten.

Mobiele crisiscentra voor haar klanten Particulieren, Collectiviteiten en Ondernemingen

Als directe verzekeraar wil Ethias haar verzekerden bijstaan en helpen. Daarom zullen van 19 tot 30 juli elke werkdag (ook op 21 juli), van 9.30 tot 16.30 u. verschillende bussen worden ingezet om de zwaarst getroffen gemeenten te bezoeken.

Deze mobiele crisiscentra, uitgerust met een internetverbinding, beschikken over een multidisciplinair team van adviseurs en inspecteurs om de aangifte van hun schadedossier te vergemakkelijken en de behandeling ervan te versnellen.

Route en kalender voor de eerste week

Maandag 19/07

Eupen

Angleur

Pepinster

Verviers

Dinsdag 20/07

Dison

Trooz

Theux

Chenée

Woensdag 21/07

Aywaille

/ Hamoir

Spa

Dinant

Grez-Doiceau / Wavre

Donderdag 22/07

Dolhain

Mettet /

Gesves

Rochefort

Walcourt

Vrijdag 23/07

Dinant

Ham sur Heure / Gerpinnes /

Châtelet

Andenne

Barvaux

/ Hotton

Andere gemeenten zullen zo nodig worden toegevoegd! ​
Check hier voor updates van de route en praktische informatie.

Automatisch voorschot

Ethias betaalt automatisch en onmiddellijk een voorschot van 1 500 euro aan al haar particuliere verzekerden bij het openen van een schadedossier voor woningen die getroffen zijn door de onderstromingen. Dit bedrag is bedoeld om de eerste financiële zorgen van de gezinnen op te vangen.

Ethias biedt psychologische ondersteuning

Uitzonderlijke crisissituaties zoals deze kunnen slachtoffers tot wanhoop drijven. Daarom biedt Ethias, bij de opening van het schadedossier, psychologische ondersteuning aan voor haar klanten die er nood aan hebben. Het verzoek wordt overgemaakt aan Ethias Services die het vertrouwelijk zal behandelen. Er wordt aan de plaatselijke overheden ook psychologische ondersteuning aangeboden voor de mensen die getroffen zijn door sterfgevallen.

Flexibele en altijd parate medewerkers

De Ethias-medewerkers zijn nog flexibeler en staan 7 dagen op 7 paraat, ook op zondag, met als prioriteit de behandeling van de schadegevallen als gevolg van het noodweer. Ethias doet er alles aan om de kwaliteit van de dienstverlening te handhaven en dankt haar verzekerden die niet door de overstromingen zijn getroffen voor hun geduld en begrip.

Enkele tips om uw schadedossier goed voor te bereiden

  • Stel een gedetailleerde en becijferde lijst van de beschadigde inboedel of inrichting op
  • Vraag een bestek aan een aannemer (tenzij de verzekerde van plan is de herstellingen zelf uit te voeren)
  • Maak zo veel mogelijk duidelijke foto's van de schade voor de expert (zij moeten niet bij de schadeaangifte worden gevoegd)
  • Bewaar de beschadigde spullen (in de mate van het mogelijke) en hou ze ter beschikking van de verzekeraar. Beschadigde spullen die onbruikbaar zijn mag u weggooien. Vergeet niet er eerst foto’s van te nemen.

Let ook op uw eigen veiligheid tijdens het puinruimen in beschadigde huizen, met name in de nabijheid van gas, water- en elektriciteitsinstallaties!

Digitale kanalen om onnodige verplaatsingen te vermijden

Ethias-klanten kunnen hun schadegevallen ook online aangeven en opvolgen via de beveiligde Klantenzone, die toegankelijk is via smartphone. Op de website van Ethias (B2C en B2B) kunt u nog steeds de FAQ, de algemene voorwaarden en de productfiches raadplegen.


Voor meer informatie of een interviewaanvraag met een van onze deskundigen kunt u contact opnemen met onze persverantwoordelijke

Serge JACOBS

Serge JACOBS

Spokesperson NL / Public Affairs, Ethias

 

 

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Ethias

Ethias is de 3e verzekeraar van België. Ze wordt erkend voor haar unieke bedrijfsmodel gebaseerd op directe, digitale en publieke diensten, de inzet van haar 1 900 medewerkers, het vertrouwen van haar klanten (bijna 1 200 000 klanten Particulieren en meer dan 40 000 klanten Collectiviteiten & Ondernemingen), meer dan 100 jaar ervaring en haar stevige financiële basis. Gesteund door een solide groepsstrategie innoveert Ethias voortdurend om waarde te creëren en te voldoen aan de behoeften van morgen via ecosystemen op het vlak van bijvoorbeeld gezondheid, mobiliteit en huisvesting. Met haar fygitale aanpak en maatschappelijke verantwoordelijkheid wil Ethias niet alleen een verzekeraar zijn, maar een partner voor alledag, toegankelijk voor iedereen.

Onze missie: de verzekering vereenvoudigen om u zekerheid, gemoedsrust en ondernemingsvrijheid te bieden, met innovatieve producten en diensten. Als partner van uw dagelijkse leven stellen we onze expertise en ons dynamisme tot uw dienst.

Ethias nv, Rue des Croisiers 24 - 4000 Luik - RPR Luik - TVA BE 0404.484.654 

Neem contact op met

ZETELS: Prins-Bisschopssingel, 73 3500 Hasselt Rue des Croisiers, 24 4000 Liège Klötzerbahn 24-26 4700 Eupen BUSINESS CENTERS: Boulevard Bischoffsheim, 15 1000 Bruxelles Frankrijklei 121 2000 Antwerpen Zonder onze 37 kantoren in België te vergeten. De adressen vindt u op onze website.

press@ethias.be

www.ethias.be