Ethias zet mobiele crisiscentra op en reikt een helpende hand aan haar getroffen verzekerden
Nu het noodweer van vorige week achter de rug is, is het tijd om de balans op te maken van de schade. Ethias wil de slachtoffers bijstaan en adviseren bij het indienen van hun schadedossier en bezoekt vanaf maandag 19 juli de zwaarst getroffen steden en gemeenten.
Mobiele crisiscentra voor haar klanten Particulieren, Collectiviteiten en Ondernemingen
Als directe verzekeraar wil Ethias haar verzekerden bijstaan en helpen. Daarom zullen van 19 tot 30 juli elke werkdag (ook op 21 juli), van 9.30 tot 16.30 u. verschillende bussen worden ingezet om de zwaarst getroffen gemeenten te bezoeken.
Deze mobiele crisiscentra, uitgerust met een internetverbinding, beschikken over een multidisciplinair team van adviseurs en inspecteurs om de aangifte van hun schadedossier te vergemakkelijken en de behandeling ervan te versnellen.
Route en kalender voor de eerste week
Maandag 19/07 | Eupen | Angleur | Pepinster | Verviers |
Dinsdag 20/07 | Dison | Trooz | Theux | Chenée |
Woensdag 21/07 | Aywaille / Hamoir | Spa | Dinant | Grez-Doiceau / Wavre |
Donderdag 22/07 | Dolhain | Mettet / Gesves | Rochefort | Walcourt |
Vrijdag 23/07 | Dinant | Ham sur Heure / Gerpinnes / Châtelet | Andenne | Barvaux / Hotton |
Andere gemeenten zullen zo nodig worden toegevoegd!
Check hier voor updates van de route en praktische informatie.
Automatisch voorschot
Ethias betaalt automatisch en onmiddellijk een voorschot van 1 500 euro aan al haar particuliere verzekerden bij het openen van een schadedossier voor woningen die getroffen zijn door de onderstromingen. Dit bedrag is bedoeld om de eerste financiële zorgen van de gezinnen op te vangen.
Ethias biedt psychologische ondersteuning
Uitzonderlijke crisissituaties zoals deze kunnen slachtoffers tot wanhoop drijven. Daarom biedt Ethias, bij de opening van het schadedossier, psychologische ondersteuning aan voor haar klanten die er nood aan hebben. Het verzoek wordt overgemaakt aan Ethias Services die het vertrouwelijk zal behandelen. Er wordt aan de plaatselijke overheden ook psychologische ondersteuning aangeboden voor de mensen die getroffen zijn door sterfgevallen.
Flexibele en altijd parate medewerkers
De Ethias-medewerkers zijn nog flexibeler en staan 7 dagen op 7 paraat, ook op zondag, met als prioriteit de behandeling van de schadegevallen als gevolg van het noodweer. Ethias doet er alles aan om de kwaliteit van de dienstverlening te handhaven en dankt haar verzekerden die niet door de overstromingen zijn getroffen voor hun geduld en begrip.
Enkele tips om uw schadedossier goed voor te bereiden
- Stel een gedetailleerde en becijferde lijst van de beschadigde inboedel of inrichting op
- Vraag een bestek aan een aannemer (tenzij de verzekerde van plan is de herstellingen zelf uit te voeren)
- Maak zo veel mogelijk duidelijke foto's van de schade voor de expert (zij moeten niet bij de schadeaangifte worden gevoegd)
- Bewaar de beschadigde spullen (in de mate van het mogelijke) en hou ze ter beschikking van de verzekeraar. Beschadigde spullen die onbruikbaar zijn mag u weggooien. Vergeet niet er eerst foto’s van te nemen.
Let ook op uw eigen veiligheid tijdens het puinruimen in beschadigde huizen, met name in de nabijheid van gas, water- en elektriciteitsinstallaties!
Digitale kanalen om onnodige verplaatsingen te vermijden
Ethias-klanten kunnen hun schadegevallen ook online aangeven en opvolgen via de beveiligde Klantenzone, die toegankelijk is via smartphone. Op de website van Ethias (B2C en B2B) kunt u nog steeds de FAQ, de algemene voorwaarden en de productfiches raadplegen.
Voor meer informatie of een interviewaanvraag met een van onze deskundigen kunt u contact opnemen met onze persverantwoordelijke
Serge JACOBS