Ethias verzekert de integratie en ontwikkeling van haar talenten
Met een turnover van 1,8% in 2018 ligt Ethias ver onder het sectorgemiddelde (5,75%) wat vrijwillig vertrek betreft.
De reden? Ethias is niet alleen een dynamische, innovatieve onderneming in volle expansie met aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden, een aangenaam kader, heel wat opleidingsmogelijkheden, een dynamisch internemobiliteitsbeleid en duidelijke ondernemingswaarden, maar ook een menselijke onderneming in een wereld in volle verandering.
In 2018 hebben de 1800 Ethias-werknemers bijna honderd nieuwe collega's verwelkomd. Het gaat om echte verzekeringsprofielen, maar ook om een hoog percentage meer gespecialiseerde profielen (IT, Risk Management, Audit, Digital, Data ...) die onze experten in verzekeringen komen ondersteunen.
In 2019 plant Ethias de aanwerving van niet minder dan 120 werknemers.
Ethias is er zich van bewust dat een geslaagd onthaal van nieuwe werknemers een erg positieve impact heeft op de kwaliteit van de werknemer-werkgeverrelatie. Om die reden heeft Ethias een nieuwe onboarding-procedure uitgewerkt op basis van het “fygitaal”-principe, dat digitale technologie en menselijke interactie verenigt.
Ethias heeft zo een specifieke app ontwikkeld waarmee de toekomstige werknemer de bedrijfscultuur sneller kan leren kennen, zelfs nog voor zijn eerste dag op de werkvloer.
De app, die aangepast is aan de grafische omgeving van Ethias, geeft kwalitatieve informatie aan onze nieuwe rekruten en garandeert optimale arbeidsomstandigheden vanaf de eerste werkdag.
Vanaf de ondertekening van hun contract tot hun indiensttreding zullen deze werknemers toegang hebben tot praktische gegevens en allerhande informatie over de bedrijfsstrategie, ambities, waarden, ...
“Ook al kunnen digitale toepassingen onze dienstverlening verbeteren, het menselijk contact blijft vandaag meer dan ooit essentieel.” In HR, evenmin als in de klantrelatie, mogen we niet in de val lopen van “alles digitaal”. Julien Balistreri, Head of Human Resources
Bij indiensttreding zal dit digitale contact aangevuld worden met menselijke uitwisseling via gesprekken, opleidingen, infosessies of “pulse check”-sessies.
Dankzij deze procedure wenst Ethias nieuwe talenten aan te trekken en hun onthaal optimaal te laten verlopen.