Ethias verzekert de integratie en ontwikkeling van haar talenten ​

Met een turnover van 1,8% in 2018 ligt Ethias ver onder het sectorgemiddelde (5,75%) wat vrijwillig vertrek betreft. ​

De reden? Ethias is niet alleen een dynamische, innovatieve onderneming in volle expansie met aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden, een aangenaam kader, heel wat opleidingsmogelijkheden, een dynamisch internemobiliteitsbeleid en duidelijke ondernemingswaarden, maar ook een menselijke onderneming in een wereld in volle verandering.

In 2018 hebben de 1800 Ethias-werknemers bijna honderd nieuwe collega's verwelkomd. Het gaat om echte verzekeringsprofielen, maar ook om een hoog percentage meer gespecialiseerde profielen (IT, Risk Management, Audit, Digital, Data ...) die onze experten in verzekeringen komen ondersteunen.

In 2019 plant Ethias de aanwerving van niet minder dan 120 werknemers. ​

Ethias is er zich van bewust dat een geslaagd onthaal van nieuwe werknemers een erg positieve impact heeft op de kwaliteit van de werknemer-werkgeverrelatie. Om die reden heeft Ethias een nieuwe onboarding-procedure uitgewerkt op basis van het “fygitaal”-principe, dat digitale technologie en menselijke interactie verenigt.

Ethias heeft zo een specifieke app ontwikkeld waarmee de toekomstige werknemer de bedrijfscultuur sneller kan leren kennen, zelfs nog voor zijn eerste dag op de werkvloer.

De app, die aangepast is aan de grafische omgeving van Ethias, geeft kwalitatieve informatie aan onze nieuwe rekruten en garandeert optimale arbeidsomstandigheden vanaf de eerste werkdag.

Vanaf de ondertekening van hun contract tot hun indiensttreding zullen deze werknemers toegang hebben tot praktische gegevens en allerhande informatie over de bedrijfsstrategie, ambities, waarden, ... ​

“Ook al kunnen digitale toepassingen onze dienstverlening verbeteren, het menselijk contact blijft ​ vandaag meer dan ooit essentieel.” In HR, evenmin als in de klantrelatie, mogen we niet in de val lopen van “alles digitaal”. Julien Balistreri, Head of Human Resources

Bij indiensttreding zal dit digitale contact aangevuld worden met menselijke uitwisseling via gesprekken, opleidingen, infosessies of “pulse check”-sessies.

Dankzij deze procedure wenst Ethias nieuwe talenten aan te trekken en hun onthaal optimaal te laten verlopen.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Ethias

Ethias is de 3e verzekeraar van België. Ze wordt erkend voor haar unieke bedrijfsmodel gebaseerd op directe, digitale en publieke diensten, de inzet van haar 1 900 medewerkers, het vertrouwen van haar klanten (bijna 1 200 000 klanten Particulieren en meer dan 40 000 klanten Collectiviteiten & Ondernemingen), meer dan 100 jaar ervaring en haar stevige financiële basis. Gesteund door een solide groepsstrategie innoveert Ethias voortdurend om waarde te creëren en te voldoen aan de behoeften van morgen via ecosystemen op het vlak van bijvoorbeeld gezondheid, mobiliteit en huisvesting. Met haar fygitale aanpak en maatschappelijke verantwoordelijkheid wil Ethias niet alleen een verzekeraar zijn, maar een partner voor alledag, toegankelijk voor iedereen.

Onze missie: de verzekering vereenvoudigen om u zekerheid, gemoedsrust en ondernemingsvrijheid te bieden, met innovatieve producten en diensten. Als partner van uw dagelijkse leven stellen we onze expertise en ons dynamisme tot uw dienst.

Ethias nv, Rue des Croisiers 24 - 4000 Luik - RPR Luik - TVA BE 0404.484.654 

Neem contact op met

ZETELS: Prins-Bisschopssingel, 73 3500 Hasselt Rue des Croisiers, 24 4000 Liège Klötzerbahn 24-26 4700 Eupen BUSINESS CENTERS: Boulevard Bischoffsheim, 15 1000 Bruxelles Frankrijklei 121 2000 Antwerpen Zonder onze 37 kantoren in België te vergeten. De adressen vindt u op onze website.

press@ethias.be

www.ethias.be