Ethias tekent als aandeelhouder van IMA Benelux
Afgelopen juni kondigde Ethias de start van de onderhandelingen aan, vandaag ondertekent CEO Philippe Lallemand de overeenkomst met IMA Groep en P&V. Vanaf 01/01/2020 is Ethias voor 33% aandeelhouder (naast P&V en de IMA Groep) van IMA Benelux, een bedrijf dat sinds 2001 gespecialiseerd is in het beheer van bijstandsdossiers. Deze overeenkomst geeft de ambities van Ethias een duw in de rug. In het bijzonder voor het merk Ethias Assistance en wat innovatieve dienstverlening betreft.
Een sterke alliantie in naam van technologische innovatie
Met deze participatie, die geen impact heeft op haar solvabiliteitsmarge, breidt Ethias als 3e verzekeraar van het land haar activiteiten verder uit door resoluut in te zetten op dienstverlening en innovatie. Als toonaangevende directe en digitale verzekeraar wil Ethias verder gaan dan verzekeringen alleen. Ze stelt haar verzekerden een gloednieuw dienstenaanbod voor. Eén dat eenvoudiger en gepersonaliseerder is dan ooit tevoren.
Dankzij dit partnership zal Ethias het beheer van haar bijstandsdossiers kunnen uitbesteden, zonder dat dit impact op de werkgelegenheid binnen de onderneming heeft. Binnen het innovatie- en R&D-centrum van IMA houden ze de vinger aan de pols van de technologische vooruitgang, waar Ethias enorm veel baat bij zal hebben. IMA Groep, mede-aandeelhouder van IMA Benelux, deelt bovendien de mutualistische waarden van Ethias. Ze heeft tevens een prominente positie in de Franse bijstandssector met 45 miljoen verzekerden en 11 miljoen oproepen per jaar. Wat zoveel wilt zeggen als 1 persoon iedere 10 seconden.
Wat verandert er concreet voor de verzekerden?
Vanaf april 2020 zal Ethias Assistance, dankzij dit partnerschap, nieuwe diensten bieden aan haar verzekerden. Via de geolokalisatie van de dienstverlener (pechverhelpers, takeldiensten) kan een verzekerde met autopech de voortgang van zijn oproep in real time volgen. Met de geolokalisatie van de verzekerde kan zijn plaats van immobilisatie exact worden bepaald. Verzekerden zullen ook gemakkelijk hun dossier online kunnen opvolgen.
Naast bijstand voor auto gaan Ethias en IMA Benelux ook samenwerken aan de ontwikkeling van nieuwe bijstandsdiensten op het gebied van woning, gezondheid en hulp aan personen.
"Ons laatste onderzoek bevestigt het: onze klanten weten onze bijstandsverlening bijzonder te waarderen en geven aan Ethias Assistance zelfs een tevredenheidsscore van 95%!", zegt Ph. Lallemand, CEO van Ethias. "Onze slogan ‘We zijn er binnen de 30 minuten’ is een oprecht engagement en het is duidelijk dat die uitmuntende service onze prioriteit blijft en zal blijven.”
"We zijn zeer verheugd om een vertrouwenspartner als Ethias te mogen verwelkomen. We zullen al ons innovatievermogen en onze klantuitmuntendheid aanwenden om haar verdere ontwikkeling en haar verzekerden te ondersteunen. Dit partnership is een belangrijke stap voor IMA Benelux, dat zo de eerste bijstandsverlener met meerdere aandeelhouders in België wordt", zegt C. Sarcia, CEO van de IMA Groep.
Over de IMA Groep (INTER MUTUELLES ASSISTANCE):
vrije De Groep Inter Mutuelles Assistance bedenkt, ontwikkelt en verwezenlijkt bijstandsoplossingen op maat van haar aandeelhouders en klanten. Van noodbijstand tot langetermijnbegeleiding van begunstigden: IMA biedt een compleet gamma aan oplossingen, waaronder diensten op het gebied van auto, reizen en tijd, woning, gezondheid, persoonlijke dienstverlening, internationale mobiliteit, adviesverstrekking en klantenrelaties. De Groep vertegenwoordigt een omzetcijfer van 773 miljoen euro voor een nettoresultaat van 10,4 miljoen euro. Zij staat ten dienste van 45 miljoen klanten en heeft meer dan 4000 medewerkers (gegevens 2018). Voor meer informatie: www.imagroupe.eu.