Ethias lanceert Ethihub.be, een digitale vitrine voor haar innovaties
Om innovatie alle kansen te geven heeft Ethias “Ethi’Hub” in het leven geroepen vanuit de 5.000 talenten die binnen de Ethias Groep aanwezig zijn. Dit is de motor van haar innovatiebeleid. Een motor die inmiddels al een hele tijd op volle toeren draait. Met haar nieuwe website Ethihub.be wil Ethias haar knowhow delen in de vorm van nieuwe diensten die beantwoorden aan de behoeften van de klant, en wil ze co-creatie bevorderen, steeds met het oog op maatschappelijke vooruitgang.
Beyond Insurance: veel meer dan een verzekeraar
Met een businessmodel dat gericht is op klantnabijheid heeft Ethias altijd de voorkeur gegeven aan een oplossingsgerichte aanpak. Verzekeringen moeten volgens haar zorgen voor gemoedsrust voor burgers, collectiviteiten en ondernemingen tijdens hun activiteiten. Klanten willen weten dat voor hen wordt gezorgd op momenten dat het fout gaat. Of het nu gaat om de online verdeling van haar producten, de implementatie van chatbots, multimodale oplossingen of een geavanceerde preventieaanpak, Ethias is altijd een voorloper geweest in het zoeken naar oplossingen.
Real-life ideeënlabo
Met Ethi’Hub gaat de verzekeraar nog een stap verder. De positieve ervaring rond de lancering van Flora (een 100% digitale huurdersverzekering, van de inschrijving tot de schadeaangifte) heeft geleid tot het oprichten van deze onafhankelijk handelende entiteit die zich uitsluitend bezighoudt met innovatie en met de vraag: hoe zou een verzekering er idealiter uitzien om te beantwoorden aan wat de maatschappij echt nodig heeft?
« Dit is een nieuwe aanpak, een nieuwe werkwijze, die optimaal gebruikmaakt van de specifieke troeven van elk van onze filialen (NRB, Ethias Services, IMA, Flora) met als uitgangspunt het beantwoorden aan de behoeften van de klant » Nicolas DUMAZY, Chief Strategy & Data Officer
De focus ligt hierbij op de thema’s mobiliteit, gezondheid en woning. De kernorganisatie van Ethi’Hub voert voor elk knelpunt een marktanalyse uit en beslist of ze intern een oplossing zullen uitwerken of ervoor willen samenwerken met een externe partner.
Steeds uitvoerig getest
Ethi’Hub durft alles in vraag te stellen. Door middel van ‘proofs of concept’ worden de innovatieve diensten eerst grondig getest. Dit gebeurt niet op een klassieke manier, maar in de vorm van evolutieve, technologische modules met korte, flexibele ontwikkelcycli die snelle aanpassingen mogelijk maken. Als de oplossing aan alle voorwaarden voldoet – zowel technisch als juridisch en qua gebruiksvriendelijkheid – kan die worden uitgerold naar het grote publiek.
Ethihub.be: de nieuwe website die fungeert als vitrine
Op Ethi'Hub, de website die Ethias vandaag lanceert, vindt men een duidelijk overzicht van alle innovatieve diensten die Ethias al ontwikkeld heeft. Oplossingen die in eigen huis gecreëerd zijn, de gebruikte technologieën, partners die meegenomen werden in het avontuur … Het doel? haar knowhow delen in de vorm van nieuwe diensten die beantwoorden aan de behoeften van de klant, en wil ze cocreatie bevorderen, steeds met het oog op maatschappelijke vooruitgang.
Hét adres om er alles over te weten te komen?
ethihub.be
Voor meer informatie of een interviewaanvraag met een van onze experten kunt u contact opnemen met onze persverantwoordelijke
Serge JACOBS