Ethias en UHasselt werken samen aan een verdere optimalisering van onze dienstverlening.
Onze schadedienst gezondheidszorg start een strategische samenwerking met de Universiteit van Hasselt (UHasselt). Deze samenwerking past binnen onze bredere ambitie om de efficiëntie en de kwaliteit van ons schadebeheer in hospitalisatieverzekeringen, ernstige ziektes en ambulante kosten nog efficiënter en klantgerichter te maken.
Waarom deze samenwerking?
Om onze klanten in gezondheidszorgen een nog snellere terugbetaling te kunnen bezorgen willen we onze beheersprocessen zo veel als mogelijk automatiseren. Om dit doel te kunnen bereiken vonden we in UHasselt een ideale partner, ze beschikken immers over heel wat expertise en ervaring in het domein van data-analyse, AI en procesoptimalisatie.
Hoe gaan we samenwerken?
UHasselt gaat ons helpen om onze processen verder te optimaliseren, in de eerste plaats met focus op de link tussen enerzijds pathologieën en anderzijds behandelingen en medicatie. Door de samenwerking krijgt Ethias toegang tot hun academische inzichten en tools voor bijkomende automatisering en vereenvoudiging van onze werkstromen
Hierdoor kunnen we het beheer van onze schadedossiers nog meer datagedreven maken. Het gebruik van innovatieve technologieën als patroonherkenning en machine learning zullen zorgen voor een sneller en accurater schadebeheer.
In de strategie van Ethias is innovatie een belangrijke pijler, maar we combineren die met menselijkheid en bereikbaarheid.
Technologie en data worden gebruikt ten dienste van onze klanten en medewerkers, waardoor verzekerden sneller zullen geholpen worden en ook onze medewerkers plukken de vruchten van deze mensgerichte innovatie die tijd zal vrijmaken voor complexe taken en ondersteuning van klanten die nog niet mee zijn in de technologische evolutie.
Aan het einde van dit project willen we de volgende doelstellingen gerealiseerd hebben:
- Snelle terugbetaling door een nog efficiëntere en automatische verwerking van dossiers;
- Minder manuele handelingen en administratie voor de klant en voor onze medewerkers;
- Nieuwe inzichten opdoen die nadien ook kunnen gebruikt worden door andere schadediensten.
We geloven in de kracht van een collectieve aanpak door de combinatie van interne knowhow en externe expertise van partners zoals UHasselt. We verheugen ons dan ook op de samenwerking met Prof Dr. Benoît Depaire en het UHasselt team.
